Quantcast

La dieta equilibrada i l'exercici físic són fonamentals per viure de forma més saludable

Les cèl·lules de l'organisme obtenen l'oxigen i els nutrients necessaris per al metabolisme en l'última etapa de la circulació sanguínia, anomenada microcirculació . En aquesta també es evacuen les deixalles d'aquest procés. En aquest punt, en el qual es genera l'energia i s'elaboren les proteïnes, és on se solen produir les malalties. De fet, el 80% de les causes per les quals les persones van al seu metge tenen origen en una deficient microcirculació. Si aquesta es produeix correctament, el desenvolupament de les malalties seria significativament menor. Per assegurar-nos d'això, hem de seguir certs passos i aplicar certs consells en el nostre dia a dia, que ens permetran viure de forma més saludable.

Tenir bons hàbits dietètics, menjant prou de manera equilibrada i variada és igual d'important que practicar exercici físic, el que unit compon la fórmula perfecta per estar sans. La dieta correcta ha d'incloure aliments de tots els grups i en quantitats que cobreixin les nostres necessitats energètiques i nutritives. Així mateix, és fonamental distribuir els àpats en cinc preses.

La primera i més important seria l'esmorzar, que ens proporciona l'energia que després ens servirà per realitzar les activitats de tot el dia. Per a això, podem prendre llet o iogurt, cereals, torrades o galetes i fruita o suc. Posteriorment, hem de menjar a mig matí per agafar les forces que ens permetin aguantar fins al dinar; amb un entrepà, una fruita o un iogurt és suficient. El menjar és la segona pren més fonamental del dia i ha de constar de tres plats: 1 primer o entrant com pasta, arròs o verdures; un segon o principal a triar entre carn, peix o ou; i les postres, per exemple, fruita o iogurt. A la tarda, no hem d'oblidar del berenar, que pot contenir aliments similars als de la mitjana matí. Finalment, el sopar ha de ser lleuger: peix, pollastre o truita.

Països com Espanya, Itàlia, França, Grècia i Portugal, que segueixen la dieta mediterrània basada en el consum d'oli d'oliva, pa, hortalisses, llegums, peixos, ous, formatge, iogurt, pasta, arròs , fruites i fruits secs, tenen un menor percentatge d'infart de miocardi i una menor taxa de mortalitat per càncer, segons una guia nutricional de la Universitat Nacional d'Educació a Distància.

No només l'alimentació adequada és important per mantenir la salut física i mental, sinó també la hidratació. El nostre cos obté el que necessita a través de: aigua; sucs, cafè, infusions, te i refrescos; i l'aigua dels aliments que prenem. L'ideal és consumir com a mínim 1,5 a 2 litres al dia.

El nostre estat de salut també depèn de l'exercici físic que realitzem durant el dia. Per això, hem de reduir les activitats sedentàries com veure la televisió o estar davant de l'ordinador, a favor de fer un passeig amb els nostres amics o mascotes, col·laborar amb les tasques domèstiques o altres tasques d'oci. Amb uns 30 minuts al dia, serà suficient. També hem d'assegurar de prendre prou aigua abans de practicar qualsevol tipus d'esport.

Seguint aquests senzills consells millorarem els nostres hàbits saludables i ens sentirem millor amb nosaltres mateixos. Així, evitarem l'acumulació de tensions de la vida diària que produeixen l'estrès indesitjat, col·laborant a tenir més tranquil·litat.