Quantcast

Andorra Telecom i l'Executiu treballen en un pla per combatre la ciberdelinqüència

L'objectiu és “trobar una solució entre tots perquè els ciberdelinqüents no ho tinguin fàcil a Andorra”, d'aquesta manera ha definit el director general d'Andorra Telecom, Jordi Nadal, el treball que estan fent de manera conjunta amb l'Executiu per definir un pla per combatre la ciberdelinqüència. I és que, segons ha assenyalat, Andorra és igual de vulnerable a aquests atacs com ho són altres països, malgrat no sigui tant atractiu per als ciberdelinqüents. Nadal considera que es tracta de crear un marc que pemeti combatre aquest tipus de delictes sent conscients que aquests atacants aprofiten “les febleses” dels diferents Estats, allò que no està legislat, per delinquir i, per tant, cal fixar un marc que pemeti treballar de manera més “resolutiva”. Aquesta és, de fet, una de les qüestions que s'han tractat en el Fòrum d'Empresa 2016 que ha organitzat la companyia i que ha aplegat uns 140 participants.

Si bé ha posat en relleu que la tasca d'Andorra Telecom no és legislar, Nadal creu que poden aportar el seu “gra de sorra” i també ha remarcat que un cop es creï un marc legal caldrà que es tirin endavant mesures tecnològiques, en les quals tindran un paper a fer. Nadal creu que hi ha empreses a Andorra que estan fent “molt bé les coses” però que malgrat això, i tal com s'ha posat en relleu al Fòrum, cal “vigilar moltíssim”, ja que “a nivell d'un atact cibernètic som igual de vulnerables que la resta de països”.

Nadal s'ha mostrat molt satisfet pel desenvolupament d'aquesta jornada i ha destacat que els comentaris que han rebuts “són positius”. Així, ha posat en relleu que empresaris que han pres part en la cita els han manifestat que estaven satisfets “tant pel contingut de les xerrades com per l'enfocament”. De fet, ha recordat que s'ha intentat combinar la part més teòrica i més pràctica per mostrar “els perills en temes de seguretat”.

Certificat AENOR
En el marc d'aquesta jornada Andorra Telecom ha rebut, també, el certificat AENOR en seguretat de la informació. El director general de l'empresa de telecomunicacions ha remarcat que això culmina una feina de deu anys en què, per exemple, s'han fet “deu sessions de conscienciació als treballadors” i, després es va comprovar que hi havia molta conscienciació a nivell de seguretat i que, per tant, “es podia abordar aquesta certificació”. Han rebut el certificat de mans de la directora d'AENOR Catalunya, Eva Subirà, que ha destacat que “han treballat molt bé” i que amb aquesta certificació se situen al primer nivell en seguretat, comparant-se amb empreses com Telefónica o British Telecom. A més, ha destacat que es tracta de la primera empresa del país que rep aquest certificat.

Observatori
Pel que fa als resultats de l'enquesta de l'Observatori del Centre de Recerca Sociològica (CRES) quant al servei d'Andorra Telecom, i que és juntament amb la CASS, el més ciriticat pels ciutadans, Nadal ha dit que “els preocupa”, però que ja han iniciat tres línies d'actuació per solventar aquestes queixes. Així, ha destacat que de manera “imminent” comença un projecte per evitar les incidències que es donen ara com ara al servei de la fibra òptica. Es tracta, però, d'un projecte “complex”. Nadal també creu que hi pot haver clients que considerin que se'ls ha obligat a deixar el coure i, tot i que ha demanat disculpes, també ha destacat que s'ha fet “en clau de país”. A l'últim, també ha dit que entèn que hi hagi clients francesos que es queixin que no tenen suficients canals en la seva llengua i ha dit que es tracta d'un tema legal però que hi treballaran per amplair l'oferta.