Quantcast

Com cuidar-me si passo moltes hores assegut a la feina

Una investigació d'investigadors de l' Institut de Rehabilitació de Toronto apunta que fer exercici regularment no evita els problemes que produeix estar assegut tot el dia. És a dir, que existeix una relació directa entre el temps que passes assegut en el teu dia a dia i els riscos de patir malalties cardíaques, càncer, diabetis o obesitat. I tot això, al marge de l'esport que puguis fer amb regularitat. Hi ha remeis per evitar-ho al marge d'haver de deixar la teva feina? Tal com estan les coses …

Per tenir les coses clares, segons aquest estudi, les persones passem al voltant d'unes 64 hores a la setmana assegudes, 28 hores de peu i 11 hores caminant. I això sense importar o no si els participants arribaven a les 150 minuts recomanables d'exercici a la setmana.

Segons David Alter que va capitanejar la investigació que hem citat, "esport o no d'una banda, i les hores que vam passar asseguts són factors diferents i independents ". És a dir, que una persona que treballa movent-se però no fa esport regularment té menys factors de risc que algú que passa cada dia vuit hores assegut en una oficina encara que jugui a pàdel amb certa regularitat.

Estar assegut és molt dolent per al nostre organisme perquè, en primer lloc, el sedentarisme fa que el metabolisme s'alenteixi i pugin els nivells de colesterol. Segons els experts, els nostres cossos no estan fets per estar asseguts durant tant de temps pel que el metabolisme s'alenteixi i pugin els nivells de colesterol i sucre en el nostre cos. Fins i tot hi ha estudis que apunten que, sense importar l'edat, pes o quantitat d'exercici que fem, passar més hores assegut és igual a menys temps de vida …

I ara si. Com puc trobés una solució? Descarta deixar la teva feina i buscar-te algun més 'mogut'. Millor busca de manera activa un canvi i no arrisquis. Ja canviaràs quan trobis alguna cosa que et convenci. Mentrestant, fer petits descansos, aixecar-se i moure una mica les cames, fins i tot durant un minut , són formes de vèncer el sedentarisme, segons els cardiòlegs.

Ara bé. Malgrat tot el que s'ha dit fins ara, si no tens més remei, de moment, de seguir treballant en el mateix i la cadira de l'escriptori de la teva oficina és el teu pitjor enemiga, hauries de saber que un estudi de la Universitat de Leicester, en Anglaterra, diu que fer esport és millor que no fer-ho. Una obvietat? No tant. Segons l'esmentat estudi, les persones que fan exercici regularment tot i haver de passar asseguts moltes hores tenen millor to muscular i nivells de colesterol que aquells que no fa esport i tenen, també, una vida sedentària.

O sigui que, a igual sedentarisme, introduir esport regular minora els riscos de patir malalties relacionades amb passar molt temps assegut. A partir d'aquí, ja saps: Fes parades per moure't durant almenys tres minuts cada 50, mou les cames, veu al servei, beu aigua … i si tens escales a mans, puja i baixa diverses vegades cada dos hores. i si a més pots introduir al teu ruta diària a la feina, almenys 3o minuts de passeig estaràs xerca i aconseguir el teu objectiu