Quantcast

AM.- El Govern vol que el projecte Escola Verda continuï creixent amb més col·laboració entre centres

Uns 200 alumnes dels tres sistemes educatius i que estudien en 18 centres diferents han participat aquest divendres al matí en el sisè Fòrum Escola Verda, durant el qual han pogut presentar els projectes en què han treballat. Durant la jornada també s'han fet tallers i s'ha celebrat l'adhesió al projecte de dues escoles noves: l’Escola Andorrana de Batxillerat i l’Escola Andorrana de Maternal i Primera Ensenyança de Canillo. El ministre d'Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, ha destacat el fet que «més del 50% dels alumnes del país» participin en aquesta iniciativa. De la seva banda, el director general de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marc Rossell, ha manifestat que l'evolució del projecte ha de ser la continuïtat, «no perdre el nivel» i creu que hi ha d'haver més projectes col·laboratius entre diferents escoles.

El ministre ha posat en relleu que aquesta iniciativa es valora «molt positivament» ja que hi prenen part els tres sistemes i a més es promou que «els alumnes es facin seu» el missatge de la sostenibilitat. També ha remarcat que sigui un projecte transversal entre ministeris, en aquest cas entre Medi Ambient i Educació. Jover creu que els fruits d'aquest projecte són que com a «societat estem avançant» i «posant el focus sobre la sostenibilitat i el medi ambient». Rossell, de la seva banda, ha destacat, a més, el fet que allò que aprenen els alumnes a l'escola ho transmeten als pares i, per tant, hi ha certs hàbits sostenibles que es van estenent. 

Aquest acte s'emmarca en la Setmana del Medi Ambient i Rossell ha recordat que Andorra és «molt activa» pel que fa a tirar endavant projectes per combatre el canvi climàtic. En aquest sentit ha recordat el programa Renova però també la mobilitat sostenible.

Classes de poruguès

Quant a les demandes de la comunitat portuguesa perquè la seva llengua tingui una major presència en l'ensenyament al país, el ministre d'Educació ha recordat que hi ha un conveni amb el Govern de Portugal que és «força interessant» i que hi ha un sistema d'optatives que fa que els joves puguin estudiar aquesta llengua. És més, ha destacat que el conveni «preveu només la primera ensenyança» i tot i així s'està impulsant també a la segona ensenyança. Ha conclòs, però, que les relacions amb les autoritats portugueses han estat «sempre molt bones» i que es reforçarà més perquè «quantes més llengües dominin els alumnes, millor que millor».