Quantcast

Més de 7.000 persones visiten el Camí Hidroelèctric d'Engolasters des del 2010

Un total de 7.354 persones han visitat, des de l'any 2010, el Camí Hidroelèctric d'Engolasters, iniciativa que s'ofereix de forma paral·lela amb l'entrada al Museu de l'Electricitat i que permet recórrer, entre altres espais, l'interior de la presa del llac d'Engolasters, els canals que capten l'aigua dels rius i, fins i tot, el recorregut de la vagoneta que va estar en servei des del 1930 fins al 1999. Tot i que l'any 2015 s'ha tancat amb una certa reducció respecte als anys anteriors, els visitants al Camí Hidroelèctric d'Engolasters ha anat augmentant progressivament. D'aquesta manera, durant els anys 2010 i 2011 es van assolir 852 i 823 visitants respectivament, mentre que l'any 2012 es va tancar amb 1.750 visitants -la xifra més elevada des de l'inici del projecte-. Pel que fa als darrers tres anys, el 2013 i 2014 s'han mantingut en 1.400 visitants i el 2015 s'ha tancat amb 1.044 persones.

Pel que fa als visitants majoritaris durant l'any 2015, el 75% de les visites han estat efectuades per públic català, mentre que el públic castellà o francès, amb 116 persones respectivament, únicament ha representat el 12% de les visites totals. Des del Museu de l'Electricitat es destaca la gran varietat de col·lectius que s'interessen per aquest recorregut temàtic, ja que es concerten visites familiars, però també grups de gent gran i visitants del ram elèctric o de l'enginyeria. Pel que fa a l'afluència durant l'any, amb 555 visitants -50% dels visitants totals-, el mes d'agost ha estat el període més productiu. Molt per darrere queden els mesos de juny i juliol, amb 143 i 110 visitants respectivament.

Tot i que el projecte està consolidat, el responsable de comunicació del Museu de l'Electricitat, Ludwig Dingeldein, assegura que encara hi ha marge de millora i per aquest motiu des del Departament de Comunicació de FEDA, juntament amb la Direcció General, es treballa en diferents propostes per potenciar la notorietat del Camí Hidroelèctric. Aquestes accions passen per la realització de diferents impactes de comunicació, a través de campanyes concretes, sobretot a l'estiu, comunicació exterior i difusió en xarxes socials. Coincidint amb la nit Europea dels Museus, aquest dissabte de les nou del vespre i fins a les dotze de la matinada, es programaran visites nocturnes al Museu de l'Electricitat.