Quantcast

70.000 mil persones passen per BioCultura Barcelona 2016

L'edició número 23 de BioCultura Barcelona ha si do un èxit tot i la pluja que ha refermat a la capital catalana aquests últims dies.

La fira va créixer l'any pas at en espai per a exposició amb la zona de food-trucks. Disposant en aquesta edició d'uns quants centenar és de metres quadrats més aquest any tot l'espai estava assignat amb molta antelació.

El moviment bio ha crescut moltíssim en Catalunya i la Fira és el reflex de les inquietuds de la societat, dels expositors que creixen en volum cad a any i del públic que es congrega al Sant Jordi.

Entre les activitats paral·leles a les exposicions de productes han destacat les experiències de showcooking amb cuiners i empreses interna nals i, també, les conferències sobre les novetats bio al món i la necessitat d'acudir a aquest tipus de productes per aconseguir la millor de les dietes i tenir la salut a punt.

El sector bio a la Unió Europea ha assolit els 26.000 milions d'euros en volum de negoci.

els mercats amb més volum d'oferta i de d emanda són l'alemany, l'anglès, el francès i l'italià.

Els països amb major consum orgànic per càpita en 2014 han estat Suïssa amb 221 euros seguit de Luxemburg, Dinamarca, Sueci a, Liechtenstein, Àustria i Alemanya.

La quota orgànica del mercat total de alim nts és més gran a Dinamarca, Suïssa i Àustria.

al mateix temps que els mercats, la sup erficie de terres de cultiu orgànic també ha seguit creixent. La terra conreada de forma agroecològica constitueix 11,6 milions d'hectàrees a Europa i 10,3 milions d'hectàrees a la Unió Europea.

Els països europeus amb més terres orgàniques són Espanya , Itàlia i França.

a més dels aliments bio, BioCu LTURA Barcelona 2016 ha comptat amb la presència d'empreses que han incentivat a la relaxació, a les tècniques per assolir un millor estat d'ànim i, també, a espais musicals en els quals els assistents a la fira han p odido compartir moments de desconnexió en companyia de la família.