Quantcast

Andorra Telecom demana celeritat al miler de clients que han de passar a fibra òptica abans del juny

El director de Relació amb el Client d'Andorra Telecom, Josep Vilana, ha explicat que des de l'any passat s'han fet diverses accions i contactes per informar als abonats de línies telefòniques que el servei de coure acaba aquest any. Actualment, encara hi ha 542 clients residencials i 469 empreses que no han fet el canvi, malgrat ser contactats per la parapública, i per aquest motiu, demanen que no esperin a l'últim moment en autoritzar la migració. Per tot plegat, el director de Relació amb el Client ha assegurat que els clients de les parròquies centrals que no s'hagin compromès a fer la migració -que requereix un termini d'entre 7 i 10 dies-, se'ls desconnectarà el servei a principis de juliol, un fet que afectarà tant els telèfons fixos com els faxos i les línies de TPV.

Pel que fa als particulars, Vilana ha assegurat que la migració a la fibra òptica no comporta un cost afegit, i que l'oferta de fibra òptica és equivalent, perquè si bé té un cost mensual fix més elevat, també inclou 30 minuts de trucades gratuïtes. En el cas de les empreses, aquestes sí que han d'assumir el cost de la instal·lació, però «com que l'oferta de fibra òptica és més competitiva, a mitjà termini ja hi ha un estalvi».

Vilana ha informat que també estan afectats per l'apagada del coure els telèfons dels ascensors del país, tot i que ha assegurat que Andorra Telecom ha avançat molt amb la migració d'aquests aparells i considera que aquesta qüestió està ja molt encarrilada. D'altra banda, ha explicat que els esforços s'han concentrat sobretot en informar la gent gran, fent visites a les cases pairals.