Quantcast

Emma Suárez: "Em passava el rodatge plorant"

Parlàvem que ' Julieta ' era la culpable d'haver ressuscitat a Pedro Almodóvar que tant enyoràvem des de 'La piel que habito', però també els ' Papers de Panamà 'li han disparat dur enmig de tota la promoció de la nova pel·lícula del manxec, tant que la presentació a Madrid la van cancel·lar els dos germans després que fos el gran absent a la de Barcelona. La filtració és el centre de totes les mirades, de tot l'ambient. Ningú parla d'això en la productora, El Desig , i procuren que la cultura sigui la que predomini sobre totes les coses. O, almenys, això es pretén.

"Bé, molt bé. Com ha estat per a vosaltres treballar amb Almodóvar?" , diu Emma Suárez sarcàstica, asseient-se de nou amb més periodistes i pressuposant el que li espera. Ella comparteix protagonisme amb Adriana Ugarte , dues en una que fan de ' Julieta ' un tot, però els seus papers no van ser preparats de la mateixa forma.

"Vaig buscar moltíssim. Vaig tenir temps per preparar el personatge i investigar perquè és molt complex. He llegit llibres, he preparat la veu en off amb 'Cinc hores amb Mario', 'Les vides alienes' , 'Llunes de fel' … He passejat en soledat i vaig organitzar la meva casa per quedar-me sola, que no és fàcil ", diu Suárez entre rialles. No obstant això, Ugarte confessa que li va dir a Pedro Almodóvar que "volia fer-ho de zero sense veure res, fer-ho amb ell" i fins i tot li preguntava que "quan vam baixar als inferns?" .

El dolor i la tragèdia que es masteguen a ' Julieta ' són capaços de deixar sense alè a l'espectador en algunes ocasions, i fins i tot pot ser que també amb els ulls humits. Però molt menys que a ells. Si tots els actors que han passat per les mans de Almodóvar han qualificat els rodatges com "intensos" , per a ells, que era la seva primera vegada, no anava a ser menys. "Des que em citaven al matí en el rodatge fins que acabava, que tenia una seqüència que era la d'aquell dia, em passava plorant. Entre presa i presa, que Pere les visionava fins i tot a càmera lenta, com a actor tenies d'aguantar en aquest estat d'ànim fins a la següent i recordo com havia moments en què la llàgrima em queia i no em treia, no sé si per la meva constitució facial ", explica Suárez .

I és que el plor havia de ser "contingut" i "no una llantina per desfogar el nostre estrès de casa" , com explica Ugarte . "Hi ha una escena en la qual em vaig mirar els ulls i vaig pensar que en la meva vida els havia tingut tan inflats" , segueix explicant. Precisament aquesta és la millor definició de 'Julieta', perquè hi ha coses que no se't poden anar del cap. "És que ell és així d'intens" , sentencia la jove actriu.

Per als tres actors, Emma Suárez, Adriana Ugarte i Daniel Grao , "no ha estat un rodatge a l'ús" , com bé defineix la que va ser protagonista de ' el temps entre costures ', sinó que aprens a "no conformar-te amb res" .

Ha agradat tant entre la crítica que ja es parla que ' Julieta ' podria emportar-se el cap gros i l'estatueta més preuada de Hollywood. "Ens sembla molt bé que la gent faci apostes amb què ens portarem l'Oscar i el Goya", diu Grau, encara que Ugarte intenta "no pensar-hi" perquè "sóc amant de l'àmbit que va de l'acció al tall" .

Tots ells parlen meravelles i només tenen paraules boniques per al director guanyador de dos Oscars, malgrat tota la tempesta mediàtica que sona al voltant de la seva persona. Panamà hi és, és inevitable, i els periodistes volem saber si se senten còmodes amb això i les seves mirades ho diuen tot. És evident que no. "Jo crec que només parlarem de la pel·lícula, pel·lícula, pel·lícula i el que hagi sorgit no crec que sigui del nostre assumpte. El més important és 'Julieta', que és una obra d'art i acapara tota l'atenció ", contesta Ugarte per tots tres. Però tota l'atenció no és per aquest nom femení, no. Tot gira al voltant de Almodóvar .