Quantcast

Nocilla vs. Nutella

-

1
És veritat que des de finals dels anys seixanta els nens espanyols han berenat amb Nocilla, però un

És veritat que des de finals dels anys seixanta els nens espanyols han berenat amb Nocilla, però una altra marca que va néixer abans li va prendre la davantera amb la seva crema de cacau a nivell internacional: la italiana Nutella, que va ser ideada el 1964 per Michele Ferrero, el primer hereu de la insígnia homònima. L'italià va idear el 1964 el primer flascó del producte que a dia d'avui segueix sent consumit per milions de persones a tot el món. I no seria fins a 1966 quan va tenir a les mans la primera Nutella com a producte semblant al que consumim avui. Des d'aquest any, ambdues cremes competeixen en el mercat espanyol pel mateix tros del pastís: Els berenars dels petits i no tan petits. I si bé sobre gustos no està res escrit, de vegades petits detalls decanten el consumidor a una o altra marca. Anem a enumerar els detalls objectius que podrien desequilibrar la balança entre un i altre producte suposant que al final, la qüestió, no fos sentimental: 1.- Nocilla té un envàs més petit, però reutilitzable : Potser no és el detall més important, però té el seu 'pes'. Quan parlem de Nutella o Nocilla segur que molts pensen en l'envàs d'un i altre. Almenys d'una forma indirecta. El de petit de Nocilla ve al clàssic got de vidre que després tothom aprofita . El pot més gran de Nocilla, per contra ve en plàstic, el que podria generar una sensació una mica menys atractiva i per tant molta gent podria relacionar-lo amb un producte de menor qualitat. Nutella, per la seva banda, aposta per la promoció de dissenys que siguin alguna cosa més que un pot contenidor i que li serveixin per a diferents campanya de marxandatge. L'assumpte de la primera marca arriba a tal punt, que inluso dissenyadors com Vitorio i Lucchino van idear el seu propi got de Nocilla.

Atrás