Quantcast

El turisme d'experiències a debat a Fira Montjuïc

El futur del turisme passa per oferir al viatger viure emocions úniques durant el seu viatge, ja sigui practicant senderisme, degustant la cuina local, allotjant-se en plena natura, anant de compres i fins i tot visitant antigues fàbriques tèxtils .

A les jornades professionals del saló B-Travel, que se celebraran del 15 al 17 d'abril al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, ??s'analitzaran les experiències amb més demanda entre els viatgers i que obren noves oportunitat és de negoci per a les empreses del sector.

En aquestes sessions participaran representants d'institucions com Marian Muro , directora general de l'Agència catalana de Turisme, Jordi William Carnes, director de Barcelona Turisme, o Martí Sarrate, president de l'associació d'agències de viatges, així com experts i representants d'empreses com Josep Maria Bagudà, del grup Shers , Joan Fontserè, del Circuit de Catalunya o Paco Medina , d'Open Camp.

Un dels temes principals serà el turisme eno-gastronòmic, coincidint aquest any, a més, amb el reconeixement de Catalunya com a Regió Europea de Gastronomia 2016 . Les experiències relacionades amb la gastronomia són les que han registrat un major creixement en els últims anys i suposen un fort impacte en l'economia.

A Catalunya, generen 500.000 llocs de treball, 50.000 milions d'euros i el 15% del PIB , segons dades de l'Agència Catalana de Turisme.

A més, Catalunya suma fins a 60 estrelles Michelin, més de 65.000 hectàrea s de vinya i una producció anual de més d i 380 milions d'ampolles de vi i cava, 12 denominacions d'origen i la celebració de més de 300 activitats eno-gastronòmiques a l'any.

Una altra modalitat en auge és el turisme rural i tamb én s'abordarà a B-Travel a través d i una sessió organitzada per Escapada rural 2016.

el 2015, es van registrar 8,7 pernoctació < strong> és en aquest tipus d'allotjaments, fet que suposa un creixement del 12,9% que fa a 2014. Catalunya és una de les destinacions amb major oferta d'establiments rurals a Espanya, té 2.200 q ue ofereixen més de 17.000 places.

També s i analitzaran les oportunitats de negoci que genera el turisme esportiu, que guanya cada any més adeptes, ja sigui fent senderisme, corrent en una marató o com a espectador en una cursa de Fórmula 1 .