Quantcast

El Govern i els notaris col·laboraran per millorar la gestió del registre i l'arxiu

El ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, el ministre d'Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, el president de la Cambra de Notaris, Joan Carles Rodríguez, i el secretari de la Cambra de Notaris, Josep Estañol, han signat un conveni per definir els àmbits de col·laboració pel que fa a l'Arxiu General de Protocols i al Registre de Disposició de Darrera Voluntat aquest divendres. El Govern ha prestat suport tècnic i ha destinat recursos econòmics per al programa de gestió que es fa servir fins al moment.

L'actualització ha de dotar el programa d'un mecanisme de comunicació entre les notaries amb la Cambra de Notaris per intercanviar documentació, ha d'incorporar un control d'accés a la informació, ha de permetre revisar la gestió de la documentació i modificar-la i també s'ha de disposar de nous sistemes de recerca. En aquest sentit, el ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, ha valorat «molt positivament» la signatura d'aquest conveni que ha de permetre millorar i actualitzar el programa de gestió.

El text estableix que el Departament de Sistemes d'Informació prestarà els serveis d'allotjament de la plataforma i de suport microinformàtic i farà les instal·lacions i actualitzacions de les aplicacions ofimàtiques. A més, el Govern contractarà una empresa que faci una auditoria del Projecte SARA i del programa de gestió documental de la Cambra de Notaris, mentre que la Cambra prendrà decisions sobre l'adquisició d'un nou programa o el manteniment de l'actual, i també es farà càrrec de la despesa econòmica.