Quantcast

Alcobé reconeix que cap terreny públic és apte per a l'heliport i se centra ara en espais privats

Un cop descartat el terreny de la Comella per ubicar el futur heliport nacional, a causa de la «voluntat del Comú de no cedir el terreny», sumat a l'oposició veïnal, i després que els estudis elaborats per experts francesos hagin determinat que el terreny d'Engolasters (el segon millor posicionat), té «mancances» per temes d'alçada, de distància fins al centre del país i d'accés, el ministre d'Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, ha explicat que cap terreny de titularitat pública «s'ajusta a les necessitats» d'una infraestructura d'aquestes característiques, motiu pel qual la cerca se centrarà a partir d'ara en terrenys de titularitat privada. Així ho ha explicat aquest dijous al matí al Consell General el ministre, davant d'una pregunta del conseller general del grup parlamentari liberal, Jordi Gallardo, en relació a on s'ubicarà aquest heliport.

Per tot plegat, Alcobé ha informat que el proper pas serà mantenir reunions amb els cònsols per tal d'iniciar la cerca de terrenys privats. A excepció dels d'Ordino i de Canillo, ja que per temes d'alçada no són factibles. El ministre també ha reconegut, davant les crítiques de Gallardo, que l'actual partida destinada a l'heliport del pressupost d'aquest 2016, «no es correspon» a les necessitats actuals perquè és desproporcionada. Així mateix, ha compartit les manifestacions de Gallardo en relació a la cerca frustrada d'aquest terrenys després de cinc anys: «és un projecte que tothom vol, però a casa del veí».