Quantcast

Una incidència informàtica retarda el pagament d'alguns ajuts socials del novembre

El passat mes de novembre es van produir retards en el pagament d'alguns ajuts socials, degut a una incidència en el sistema informàtic de facturació dels ajuts del Govern. Actualment, el sistema funciona amb absoluta normalitat després que l'incident es donés per tancat i resolt el dia 18 de desembre, segons ha informat l'Executiu a través d'un comunicat. A dia d'avui «se satisfan tots els pagaments de les prestacions concedides», ha afegit el Govern, «de manera puntual i sense retard». Des del Departament de Benestar es van accelerar al màxim els pagaments endarrerits a partir del 18 de desembre, i en data 23 de desembre tots els usuaris i proveïdors havien cobrat les factures pendents.
El retard en els pagaments va afectar, principalment, als proveïdors de serveis contractats a través del Departament de Benestar. És per aquest motiu, assegura el Govern, que la incidència va tenir una «repercussió menor en les persones beneficiàries de les prestacions aprovades entre el període comprès entre el 19 de novembre i el 18 de desembre».
D'aquesta manera, el Govern respon a una de les preguntes entrades ahir al Consell General pel grup parlamentari liberal, on demanaven més informació sobre la implementació del programa de gestió de l'ERP (Enterprise Resource Planning) de SAP al Departament de Benestar ja que, «s'han produït disfuncions que en alguns casos haurien impedit que els beneficiaris poguessin rebre la prestació assignada en els terminis fixats», assenyalaven.
El projecte d'implantació del sistema integral de tributs i ajudes que es va iniciar el 2013 en la plataforma SAP gestiona des del maig del 2014 les prestacions socials d'habitatge i educació, i des del gener del 2015 les prestacions de benestar. El 2015, però, es va iniciar un projecte paral·lel per a la implementació del tractament de l'IRPF sobre la mateixa plataforma SAP. En el curs del seu desenvolupament es va produir aquesta incidència del novembre que va afectar el sistema de facturació i pagament dels ajuts. «Immediatament el Departament de Sistemes d'Informació del Govern, amb les dues empreses adjudicatàries dels projectes d'implantació del SAP, van treballar per detectar i solucionar el problema», ha afirmat l'Executiu.