Quantcast

El nou Pla Estratègic de Turisme de Compres pretén impulsar el sector

Quant als àmbits d'actuació, el desenvolupament d'aquest pla estratègic, que s'efectuarà per les empreses Intueri i Cushman & Wakefield, passa per la millora en àrees com la comunicació de l'oferta, la diversificació de productes i marques, o l'embelliment dels carrers així com fer una anàlisi de les diferents zones comercials per augmentar la seva competitivitat. Concretament, Intueri s'encarregarà de realitzar la primera part del pla, que se centrarà en la diagnosi i el treball de camp, mentre que, posteriorment, l'empresaCushman & Wakefield s'encarregarà de marcar l'estratègia d'implementació d'accions de millora a curt, mitjà i llarg termini. Els resultats es donaran a conèixer a finals del primer trimestre del 2016.

El projecte es liderarà des d'Andorra Turisme i la Secretaria d'Estat de Turisme i Comerç, però també es comptarà amb la participació dels comuns i caldrà la implicació dels privats, les empreses o les diferents associacions del sector, les quals ja han mostrat una molt bona acollida després d'una primera presentació del pla.

Les millores que aportarà el pla seran fruit de la comparació de la situació actual del sector comercial a Andorra amb altres zones comercials d'èxit ubicades essencialment en centres de ciutats i amb les tendències i canvis que està experimentant el sector en l'àmbit internacional. Un altre dels objectius és que aporti valor al rol i a les polítiques de les administracions per fomentar l'activitat comercial així com eines d'especialització i innovació i suport als comerciants, empresaris i als nous emprenedors.