Quantcast

Estats Units inclou a Porsche en l'escàndol de Volkswagen

Segons ha assegurat avui l'Agència de Protecció Ambiental (EPA) dels Estats Units, el Porsche Cayenne 2015, així com el Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015 i Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L i Q5, tenen instal·lats programari il·legal que amaga les emissions reals .

El programari seria igual al que el Grup Volkswagen utilitza en els seus vehicles dels models 2009 al 2015 dotats amb motors dièsel de 2 litres per reduir les emissions d'òxids de nitrogen durant les proves de contaminació que realitzen les autoritats nord-americanes.

Però per primera vegada des que va esclatar l'escàndol el passat 18 de setembre, el trucatge afecta la marca de vehicles esportius de luxe Porsche i als motors dièsel de 3 litres que equipen als tot camins del grup alemany . "VW de nou no ha complert la seva obligació d'ajustar a la llei que protegeix l'aire per a tots els nord-americans" , va dir en un comunicat Cynthia Giles, sotsdirectora de l'Oficina de Compliment d'EPA.

"Totes les companyies haurien de seguir les mateixes regles. EPA seguirà investigant aquestes greus qüestions, per assegurar els beneficis de la Llei d'Aire Net i les mateixes regles de joc per a les empreses responsables" < / em>, va afegir Giles. No obstant això, el Grup Volkswagen va negar que hi hagi instal·lat en els seus vehicles amb motors V6 TDI de 3 litres el programari il·legal.

VW va dir en un comunicat que l'Agència de Protecció Mediambiental (EPA) dels Estats Units els va informar avui que "vehicles amb motors V6 TDI tenien una funció de programari que no havia estat descrita de forma adequada en el procés d'aplicació" . "Volkwagen AG vol assenyalar que no ha instal·lat programari en els motors V6 dièsel de 3 litres per alterar les característiques d'emissions d'una forma prohibida" , ha afegit el comunicat.

< p> L'agència federal també va revelar avui amb més detall la manera en què el programari il·legal de VW opera per ocultar les emissions reals d'òxids de nitrogen, un producte que és considerat cancerigen pels organismes de salut. EPA va assenyalar que VW ha instal·lat el programari en el mòdul de control electrònic dels vehicles assenyalats i que el programa "detecta quan el vehicle està sent examinat per determinar el compliment dels estàndards d'emissions de EPA" .

"Quan el vehicle determina que està subjecte a una prova d'emissions, opera en una manera de 'condició de temperatura' baix en òxid de nitrogen . En aquesta manera, el vehicle compleix els estàndards d'emissions ", va explicar l'agència federal.

" Exactament un segon després de l'acabament de les fases inicials del procés de prova, el vehicle immediatament canvia diversos paràmetres de funcionament que augmenten les emissions d'òxids de nitrogen i indiquen en el programari que està canviant a un 'mode normal' ", va continuar l'EPA.

Quan el motor comença a funcionar al "mode normal" , les emissions d'òxids de nitrogen es disparen a nivells nou vegades superiors a les permeses per les lleis nord-americanes , " depenent del vehicle i el tipus de les condicions de conducció ".

EPA també va assenyalar que " en altres proves en les que el vehicle no experimenta condicions de conducció similars a les de l'inici del procés de prova federal, les emissions són més elevades des del principi, consistent amb el 'mode normal' ".

L'ampliació del trucatge de vehicles del Grup Volkswagen afegeix 10.000 automòbils a els 480.000 ja identificats per EPA al setembre com dotats amb el programari il·legal.

Però les autoritats nord-americanes van advertir que la xifra final pot ser molt més elevada perquè fins al moment només ha realitzat proves en els tot camins del Grup Volkswagen Touareg 2014, Cayenne 2015 i Audi 2016.

El motor dièsel de 3 litres instal·lat en aquests vehicles ha estat utilitzat pel Grup Volkswagen des de 2009. El Grup Volkswagen no va oferir cap detall sobre les noves revelacions de les autoritats nord-americanes. El fabricant alemany ha reconegut en el passat que va instal·lar el programari il·legal en els seus motors dièsel de 2 litres per intentar enganyar les autoritats nord-americanes.