Quantcast

Una professora 'qüestiona' que 5×3 no és igual que 3×5

Ensenyar matemàtiques no resulta tan senzill com sembla, sobretot quan les correccions no es limiten a donar per bo o dolent el resultat de l'exercici, sinó a qüestionar el desenvolupament del mateix fins a una senzilla multiplicació. Per aquesta raó va néixer l'últim fenomen viral a Imgur , la popular plataforma d'imatges.

Com s'observa a la fotografia que ha revolucionat les xarxes socials, es tracta d'un examen de una escola nord-americana que a la primera pregunta planteja una operació realment simple , fins i tot tractant-se de l'educació bàsica: 5×3 . L'alumne, amb encert, anota un '15' com a resultat de la multiplicació i afegeix '5 + 5 + 5' . Per a la seva sorpresa, la professora li resta un punt i anota una correcció al marge: '3 + 3 + 3 + 3 + 3'.

D'aquesta manera, sembla que l'educadora posa en dubte la propietat commutativa, és a dir, que en aquest cas l'ordre dels factors no altera el producte. Així, el resultat és 15, tant si fas una operació de 5×3 o 3×5.

La imatge, que ha estat compartida per més de 5 milions d'usuaris en Imgur, ha fet que fins a la Associació de Professors de Matemàtiques de Estats Units s'hagi pronunciat al respecte. Tal i com informa 'Verne', ho ha fet donant la raó a la seva companya.

L'explicació es deu al mètode d'ensenyament emprat en el sistema escolar nord-americà, que en lloc de plantejar la multiplicació com 5 'per' 3, es refereix a 5 'vegades' 3.