Quantcast

Un total de 1.617 vehicles podrien estar afectats per l'afer Volkswagen

El portaveu del Govern, Jordi Cinca, ha informat, aquest dimecres a la tarda durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, que el nombre de vehicles que podrien estar afectats per la manipulació informàtica que afectaria les emissions de gasos dels motors Volkswagen de la tipologia EA189 EURO 5 s'estima en 1.617 unitats. En aquest sentit, tot i confirmar que la xifra no variarà molt respecte a l'obtinguda inicialment després de consultar el Registre de Vehicles, Cinca ha detallat que «encara s'estan contrastant les dades amb els concessionaris oficials i també amb els negocis de compravenda que tenen capacitat per importar vehicles d'aquest tipus». Per aquest motiu, el portaveu del Govern ha assegurat que «a partir d'ara una de les tasques principals serà la de mantenir el contacte amb subministradors d'aquests vehicles per obtenir una primera avaluació del sector» i ha afegit que «també haurem d'estar atents per veure quines són les instruccions que reben els concessionaris de les cases que representen així com les accions que es traslladin des de la casa matriu de Volkswagen». «La millor forma per canalitzar la problemàtica i donar resposta als usuaris afectats, és a través dels concessionaris», ha admès.

En relació amb les mesures engegades per evitar que augmentin el nombre de vehicles afectats, el Govern ha informat als concessionaris de les marques afectades (Volkswagen, Audi, Seat i Skoda) que els vehicles que duguin motors Volkswagen de la tipologia EA189 EURO 5 quedaran pendents de matriculació fins que es resolgui la situació actual. En aquest sentit, fent referència a l'afectació que ha suposat l'afer Volkswagen, Cinca ha destacat que «tant les persones que van comprar algun d'aquests vehicles com els mateixos concessionaris són víctimes de la situació, ja que en ambdós casos van comprar un vehicle que no presentava l'equipament esperat».

Pel que fa als ajuts que es van concedir en el marc del programa Engega, aquesta situació no afectaria les subvencions atorgades, ja que les emissions contemplades en el programa fan referència al CO2, mentre que el 'software' instal·lat als motors Volkswagen afectaria les emissions d'òxid de nitrogen (NOx).